Ειδήσεις
Home / Retail / Σούπερ Μάρκετ: Σταθερές προτεραιότητες για τις μεγάλες αλυσίδες

Σούπερ Μάρκετ: Σταθερές προτεραιότητες για τις μεγάλες αλυσίδες

Για τις μεγαλύτερες αλυσίδες της χώρας, σε σχέση και με ένα χρόνο πριν, οι προτεραιότητες δεν έχουν αλλάξει, όπως προκύπτει από την έρευνα ‘‘Exceed’s Mirror’’, που ολοκληρώθηκε για ακόμη μια χρονιά από την εταιρεία Exceed Consulting Μ. Φανδρίδης & Συνεργάτες.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα εμπορικής γνώμης των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για τους μεγάλους προμηθευτές τους, τα δυνατά/επώνυμα προϊόντα παραμένουν στην κορυφή της λίστας των θεμάτων που έχουν προτεραιότητα και μεγαλύτερη σημασία, μεγαλύτερη ακόμη και από την κερδοφορία που τους παρέχουν οι προμηθευτές τους.

Οι βαθμολογίες αυτές υποδηλώνουν την έμφαση σε μια όσο το δυνατόν πιο πελατοκεντρική προσέγγιση, αλλά και την ανάγκη που έχουν οι μεγαλύτερες αλυσίδες να διακινούν δυνατά επώνυμα προϊόντα, με τα οποία θα μπορούν να συγκρατήσουν την ολοένα και φθίνουσα πιστότητα των πελατών τους. Αυτό ενισχύεται και από τις υψηλότερες βαθμολογίες που δόθηκαν και στην ανάγκη των αλυσίδων για περισσότερα και καλύτερα προωθητικά πλάνα και ενέργειες, κατά προτίμηση tailor made, από τους προμηθευτές τους.

Τέλος, στα ευρήματα των μεγάλων αλυσίδων έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η διαφορά αξιολόγησης και των απαντήσεων που υπάρχουν μεταξύ των Top Managers των αλυσίδων με τους Front Managers για τον ίδιο προμηθευτή τους, για την ίδια ακριβώς ερώτηση.

Ελαφρώς διαφοροποιημένες, σε σχέση και με τις μεγαλύτερες αλυσίδες, είναι οι βαθμολογίες των υπόλοιπων αλυσίδων όσον αφορά και τη μεγαλύτερη βαρύτητα που δίνουν σε θέματα υποστήριξης από τα Τμήματα Πωλήσεων των προμηθευτών, στην κερδοφορία τους και τις προωθητικές ενέργειες, αλλά και οι υπόλοιπες λειτουργίες κατά μήκος της αλυσίδας τροφοδοσίας όπως είναι τα Logistics.

Έχοντας διαπιστώσει πως η επιβίωση και η εξέλιξή τους πρέπει να αναζητηθούν εξίσου με την κερδοφορία και την ενίσχυση της παραγωγικότητας, το ενδιαφέρον τους επεκτείνεται και στις προωθητικές ενέργειες, απαιτώντας την ίδια αντιμετώπιση με τις μεγάλες αλυσίδες.

Όπως αναφέρεται, στην έρευνα “Exceed’s Mirror” αξιολογούνται, από τα στελέχη των μεγαλύτερων αλυσίδων Super Market της χώρας, οι Σημαντικότερες Εταιρίες / Προμηθευτές στην ελληνική αγορά, σε θέματα όπως οι Υπηρεσίες του Τμήματος Πωλήσεων των Προμηθευτών, η Κερδοφορία & Παραγωγικότητα, η σημαντικότητα και η δύναμη των επωνύμων προϊόντων των Προμηθευτών, τα Σύγχρονα Συστήματα In-Store Marketing, η αποτελεσματικότητα των συστημάτων τροφοδοσίας, Logistics κλπ.

Λόγω της σημαντικότητας των αποτελεσμάτων της συγκεκριμένης έρευνας, της μοναδικότητας της μεθοδολογίας στη διεξαγωγή της, αλλά και της συγκρισιμότητας που διασφαλίζεται με τα προηγούμενα χρόνια, πολλές εταιρίες συμπεριλαμβάνουν τα ευρήματα της Exceed’s Mirror στα KPIs (Key Performance Indicators) και λειτουργούν ως βαρόμετρο στις σχέσεις τους με τις μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου και της πορείας τους με αυτές.

Η φετινή Mirror έγινε με τη συμμετοχή των σημαντικότερων στελεχών των μεγαλύτερων αλυσίδων Super Market της χώρας μέσω προσωπικών συνεντεύξεων.  Συγκεκριμένα, ρωτήθηκαν τα στελέχη των αλυσίδων, Γενικοί Διευθυντές, Εμπορικοί Διευθυντές, Διευθυντές Αγορών, Αγοραστές, Διευθυντές Πωλήσεων / Marketing, Διευθυντές Οικονομικών Υπηρεσιών, Logistics & IT Managers που έρχονται άμεσα ή έμμεσα σε επαφή με τους προμηθευτές τους.