Ειδήσεις
Home / Top Slider / Πώς να αντιμετωπίσετε ένα διατροφικό σκάνδαλο

Πώς να αντιμετωπίσετε ένα διατροφικό σκάνδαλο

Υπευθυνότητα. Αυτό είναι το κλειδί για την ανοικοδόμηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης μετά από ένα διατροφικό σκάνδαλο, σύμφωνα με νέα έρευνα που δείχνει ότι ο τρόπος που μια εταιρεία τροφίμων αντιδρά σε καταγγελίες για μολυσμένα προϊόντα, είναι σχεδόν το ίδιο σημαντικός όσο και ο ρόλος που έπαιξε η εταιρεία αυτή στην πρόκληση της μόλυνσης.

Μετά από ένα διατροφικό σκάνδαλο, αυτό που θέλουν οι καταναλωτές είναι να αποκατασταθεί ενεργά η εμπιστοσύνη τους στο διατροφικό σύστημα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, ο καλύτερος τρόπος είναι οι εταιρείες και οι φορείς χάραξης πολιτικής να λογοδοτήσουν με ευθύνη.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Health, Risk and Society, διερεύνησε τις ψυχολογικές διεργασίες καταναλωτών στη Βρετανία και την Ιρλανδία μετά το σκάνδαλο με το κρέας αλόγου.

Οι μετέχοντες διάβασαν σχετικά ρεπορτάζ και κατόπιν απάντησαν σε ερωτήσεις και εξέφρασαν την προσωπική τους άποψη. Οι ερευνητές συμπέραναν πως όταν υπάρχουν υπόλογοι, τότε οι καταναλωτές μπορούν να πιστέψουν ότι τέτοια περιστατικά μπορούν να αποφευχθούν.

Συγκεκριμένα, οι μετέχοντες μίλησαν θετικά για ένα συγκεκριμένο σούπερ μάρκετ που σε σύντομο χρονικό διάστημα από το ξέσπασμα του σκανδάλου προχώρησε σε ολοσέλιδη δημοσίευση στον τύπο, όπου παραδεχόταν το ρόλο του και ζητούσε συγγνώμη.

Όπως είπαν, αυτό δεν απαλλάσσει το κατάστημα από τις ευθύνες του, όμως εμφανίστηκαν να έχουν ενισχυμένη εμπιστοσύνη στα διατροφικά προϊόντα που πωλεί.

Οι καταναλωτές περιμένουν επίσης απόδοση ευθυνών στην πράξη, με τη μορφή του λουκέτου σε εργοστάσια, της επιβολής προστίμων και της παραπομπής των ενόχων στη δικαιοσύνη.

Κι αυτό διότι, όπως σημειώνουν οι ερευνητές, οι διαδικασίες παραγωγής τροφίμων δεν είναι προφανείς στους καταναλωτές, οι οποίοι, για να επιλέξουν την ποιότητα που επιθυμούν, βασίζονται υποχρεωτικά στη σήμανση των προϊόντων, στους πωλητές, στις συγκεκριμένες μάρκες ή ακόμα και στην τιμή.

Ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι η άποψη των μετεχόντων ότι η ευθύνη δεν θα πρέπει να αποδίδεται οριζόντια μέσα σε ένα οργανισμό, διότι οι πράξεις εξαπάτησης συχνά διαπράττονται από εκείνους που βρίσκονται σε διευθυντικές θέσεις, με τους εργαζόμενους να είναι ακούσιοι συνένοχοι.

Μάλιστα, ένας καταναλωτής χαρακτήρισε λυπηρό να απολύονται εργάτες που είναι αθώοι, αφού είναι η διοίκηση που φέρει την ευθύνη και δεν έκανε τη δουλειά της, δηλαδή να παρέχει ένα ασφαλές προϊόν για κατανάλωση.

Τέλος, μια αξιοσημείωτη μειοψηφία ερωτηθέντων είπε πως ένα μέρος του προβλήματος είναι η αυξημένη ζήτηση για φθηνά προϊόντα. Όπως είπαν, κάποιοι καταναλωτές που τα βγάζουν πέρα δύσκολα δεν έχουν άλλη επιλογή παρά να αγοράζουν φθηνό κρέας. Αυτό όμως δεν απαλλάσσει τους παραγωγούς, τα καταστήματα και τους αρμόδιους φορείς από την ευθύνη της σωστής σήμανσης του προϊόντος, ανεξάρτητα από την τιμή του.