Ειδήσεις
Home / Top Slider / Πτώση στις πωλήσεις καφέ στο 7μηνο λόγω υψηλής φορολόγησης

Πτώση στις πωλήσεις καφέ στο 7μηνο λόγω υψηλής φορολόγησης

Ισχυρές πιέσεις, ως αποτέλεσμα της αύξησης της φορολογίας, δέχθηκαν οι πωλήσεις καφέ σε όγκο το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου (πηγή: Nielsen). Στους μεγάλους χαμένους της κατηγορίας ο ελληνικός καφές, ο οποίος αν και παραμένει ο Νο1 σε πωλήσεις καφές εν τούτοις ο όγκος πωλήσεών του υποχώρησε κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 4 εκατ. κιλών το εξεταζόμενο διάστημα.

Με βάση τα στοιχεία μέτρησης της κατανάλωσης εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οι πωλήσεις ελληνικού καφέ το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα μειώθηκαν σε όγκο κατά 3,7%, ενώ σημείωσαν αύξηση 15,6% σε αξία ως αποτέλεσμα της αύξησης της φορολογίας. Το Νο1 brand της κατηγορίας παραμένει ο ελληνικός καφές Παπαγάλος Λουμίδης, στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και στην τρίτη ο καφές Bravo.

Ακόμη μεγαλύτερες πιέσεις δέχθηκε η κατηγορία του στιγμιαίου καφέ, η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία με βάση τον όγκο πωλήσεών και πρώτη με βάση την αξία. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Nielsen οι πωλήσεις σε όγκο του στιγμιαίου καφέ μειώθηκαν κατά 7% ενώ ενισχύθηκαν σε αξία κατά 4,7%. Και σε αυτή την κατηγορία η Nestle, οι πωλήσεις της οποίας σε όγκο μειώθηκαν κατά 7,3%, διατηρεί τη θέση του market leader. Στη δεύτερη θέση με μεγάλη απόσταση και αύξηση των πωλήσεών τους κατά 1,7% βρέθηκαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και ακολουθούν οι JDE, Δρίτσας, ΕΓΑΝΤΙΑ, ΕΛΓΕΚΑ, κ.α.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στον καφέ φίλτρου ο οποίος αύξησε τις πωλήσεις του σε αξία κατά 13,4% και παρουσίασε απώλειες 4,7% σε όγκο. Από την ανάλυση των στοιχείων της Nielsen προκύπτει πως στην πρώτη πεντάδα δύο είναι οι εταιρείες που κατάφεραν να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους σε όγκο. Η Helitta (Νο3 της κατηγορίας), και η ΕΛΓΕΚΑ (Νο5 της κατηγορίας). Όλοι οι άλλοι παίκτες είδαν τις πωλήσεις τους σε όγκο να υποχωρούν με διψήφιο ποσοστό.

Υπό πίεση βρέθηκαν και οι κάψουλες καφέ, μια κατηγορία η οποία τα τελευταία χρόνια βρέθηκε στον “αφρό” της συγκεκριμένης αγοράς. Οι πωλήσεις σε όγκο της κατηγορίας υποχώρησαν κατά 6,3% ενώ παρουσίασε οριακή αύξηση τζίρου κατά 1,8%. Τα σκήπτρα που market leader της κατηγορίας διατήρησε η Nestle οι πωλήσεις της οποίας μειώθηκαν οριακά 2,6%, στη δεύτερη θέση βρέθηκε η JDE με απώλειες 16,4%, στην τρίτη η Illy με πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 8,3% εν αντιθέσει με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία κατάφεραν να ενισχύσουν κατά 15,6% τις πωλήσεις τους σε όγκο και 23,9% σε αξία.

Πηγή: capital.gr