Ειδήσεις
Home / Επιχειρησεις / Ο Τζακ, η Φασολιά και οι… Εξαγωγές

Ο Τζακ, η Φασολιά και οι… Εξαγωγές

Ποιες ξένες αγορές θέλουν βιδωτά καπάκια στα κρασιά, ποιοι λαοί θέλουν μέλι παχύρευστο σαν βούτυρο,
ποιες χώρες επιθυμούν ελαιόλαδο μόνο για μαγειρική και για καμία άλλη χρήση;
Ποια είναι τα πέντε κρίσιμα ερωτήματα των εξαγωγών; Το μέγεθος αγοράς, ο ρυθμός ανάπτυξης,
η αύξηση της κατανάλωσης και των εισαγωγών, η απόσταση και ο τοπικός ανταγωνισμός;
Σ΄αυτά και σε πολλά άλλα ερωτήματα απαντά το βιβλίο του κ. Μπάμπη Φιλαδαρλή με τίτλο
« O TZAK, H ΦΑΣΟΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ… ΕΞΑΓΩΓΕΣ»
το οποίο θα παρουσιαστεί σε εκδήλωση στο ξενοδοχείο The Met Hotel στην Θεσσαλονίκη στις

11 Νοεμβρίου 2014 στις 18.00.
Ο ειδικός σε θέματα ανάπτυξης εξαγωγών, κ. Μπάμπης Φιλαδαρλής, θα αναφερθεί στα περιεχόμενα του βιβλίου του με προσκεκλημένους μαζί του στο πάνελ τους κ. κ Γιάννη Χατζηδημητρίου τ.Πρύτανη Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Τάσο Τζίκα Πρόεδρο της ΔΕΘ-Helexpo και Βασίλη Θωμαϊδη τ.Πρόεδρο του ΣΕΒΕ.
Η εξαγωγική διείσδυση σε νέες αγορές έγινε η “Λυδία Λίθος” τα τελευταία χρόνια για τις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες θέλησαν να αυξήσουν την εξωστρέφεια τους, αντισταθμίζοντας τις απώλειες της εσωτερικής αγοράς.
Όμως η έλλειψη γνώσης και εφαρμογής και των απλούστερων αρχών του εξαγωγικού μάρκετινγκ αποτελεί μείζον ζήτημα για τις εγχώριες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις αδυνατούν να καταλάβουν πως οι άλλοι λαοί έχουν διαφορετικές συνήθειες, αξίες, ανάγκες και τρόπο σκέψης.
Το αποτέλεσμα είναι πως οι επιχειρήσεις, που θέλουν να κάνουν εξαγωγές, δεν επιλέγουν συστηματικά αγορές στόχους, επιλέγουν λανθασμένα να μην προσαρμοστούν στις τοπικές ιδιαιτερότητες, δοκιμάζοντας απλά την τύχη τους, χαραμίζοντας πόρους και χάνοντας ευκαιρίες.
Κρίσιμο ρόλο διαδραματίζει και η απουσία μίας “χαρτογραφημένης” και τεκμηριωμένης εθνικής στρατηγικής εξαγωγών, η οποία θα μπορούσε να είναι εξαιρετικά απλά στη σύλληψη της και να συνίσταται στην επιλογή λίγων προϊόντων, στα οποία η χώρα διαθέτει αξιόλογη παραγωγή, η μελέτη ορισμένων νέων αγορών στα οποία αυτά μπορούν να διεισδύσουν και ο σχεδιασμός ενός διετούς συντονισμένου πλάνου προώθησης, σε συνεργασία με τους κλαδικούς φορείς και τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.
Τα παραπάνω ζητήματα και προβλήματα, που αφορούν στην εξαγωγική προσπάθεια, καθώς και όλες οι διαδικασίες, πηγές πληροφόρησης, μελέτες και πρακτικές συμβουλές, που χρειάζεται να αξιοποιήσουν οι επίδοξες εξαγωγικές επιχειρήσεις και όσες ήδη είναι παρούσες στο διεθνή “στίβο”, θίγει και αναλύει το βιβλίο του Μπάμπη Φιλαδαρλή.