Ειδήσεις
Home / Top Slider / Ο φόρος ζάχαρης οδηγεί τις βιομηχανίες σε καινοτόμες εναλλακτικές ουσίες

Ο φόρος ζάχαρης οδηγεί τις βιομηχανίες σε καινοτόμες εναλλακτικές ουσίες

Καθώς οι επιπτώσεις της ζάχαρης για την υγεία γίνονται όλο και πιο εμφανείς και η φορολόγησή της αρχίζει να εφαρμόζεται, οι βιομηχανίες παραγωγής αναψυκτικών με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, πρέπει να αρχίσουν να αξιοποιούν τη ζήτηση για ποτά με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη, σύμφωνα με την GlobalData.

Το 63% των καταναλωτών παγκοσμίως προσπαθεί είτε να περιορίσει την ζάχαρη είτε να την αποφύγει εντελώς, ενώ το 74% δηλώνει ότι πάντα ή συχνά ελέγχει την διατροφική επισήμανση στα τρόφιμα για να πληροφορηθεί σχετικά με την περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Η Emma Wright, Consumer Analyst στην GlobalData, εξηγεί: «Η ζάχαρη συχνά ενοχοποιείται στον Τύπο ως η πιο σημαντική διατροφική αιτία της παχυσαρκίας και άλλων προβλημάτων υγείας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι καταναλωτές τείνουν να αντιλαμβάνονται το συστατικό με συντριπτικά αρνητικό τρόπο, ενώ η μεγάλη δημοσιότητα σχετικά με τον φόρο στη ζάχαρη και οι εκστρατείες ευαισθητοποίησης, θα ενισχύσουν την αρνητική εικόνα.

Με το 43% των καταναλωτών παγκοσμίως να προσέχει τον τύπο ζάχαρης ή γλυκαντικών ουσιών που χρησιμοποιούνται στα τρόφιμα και τα ποτά, οι βιομηχανίες θα πρέπει να πειραματιστούν με διαφορετικούς τύπους γλυκαντικών ουσιών, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη ζήτηση για υγιεινές επιλογές».

Στην Ιαπωνία, για παράδειγμα, τα λεγόμενα σπάνια σάκχαρα φαίνεται να είναι η απάντηση για τους ανήσυχους για την υγεία τους καταναλωτές. Τα σπάνια σάκχαρα (rare sugar), τα οποία προέρχονται από φυσικές πηγές και αφορούν κυρίως μονοσακχαρίτες (όπως Allulose, Allose και Melezitose), περιέχουν έως και 70% της γλυκύτητας της ζάχαρης με σχεδόν καμία από τις θερμίδες. Κατά τη διάρκεια του 2014-2016, η GlobalData εντόπισε 14 πραγματικά καινοτόμα προϊόντα που περιέχουν σπάνια σάκχαρα και κυκλοφόρησαν στην ιαπωνική αγορά.

Η Emma Wright συνεχίζει: «Ταυτόχρονα με την ισχυρή επιθυμία για μειωμένη πρόσληψη ζάχαρης, οι ευαίσθητοι προς τις τιμές καταναλωτές, θα στραφούν σε εναλλακτικές επιλογές γλυκαντικών, για να εξοικονομήσουν χρήματα. Ωστόσο, μπορεί επίσης να στραφούν σε υποκατάστατα των αναψυκτικών προϊόντα, με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, επιλέγοντας να ανακατανείμουν τις δαπάνες τους σε κατηγορίες προϊόντων που δεν φορολογούνται, αλλά εξακολουθούν να περιέχουν υψηλές ποσότητες ζάχαρης. Το γεγονός αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τις πωλήσεις αναψυκτικών, αλλά δεν θα μειώσει την πρόσληψη ζάχαρης.

Οι βιομηχανίες μπορούν να κεφαλαιοποιήσουν αυτή την τάση με την προώθηση νέων προϊόντων εντός των αφορολόγητων κατηγοριών, όπως τα έτοιμα προς κατανάλωση προϊόντα καφέ και τσαγιού, το αρωματισμένο νερό, και τα μιλκσέικ, απευθυνόμενες στους καταναλωτές που είναι πρόθυμοι να πειραματιστούν με νέες γεύσεις και συνθέσεις».