Ειδήσεις
Home / Retail / NielsenIQ: Ξόδεψαν περισσότερα φέτος οι Έλληνες στις “back-to-school” εβδομάδες

NielsenIQ: Ξόδεψαν περισσότερα φέτος οι Έλληνες στις “back-to-school” εβδομάδες

Σημαντικά θετικά, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, κινήθηκε η περίοδος του ‘’back-to-school’’για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων*.

Συγκεκριμένα, τις εβδομάδες πριν και μετά το άνοιγμα των σχολείων (εβδομάδες 36 & 37), ο συνολικός τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο παρουσιάστηκε αυξημένος κατά 11,1%, ενώ  αν εξαιρέσουμε τα ανοίγματα νέων καταστημάτων, η ανάπτυξη στο συνολικό καλάθι ήταν ελαφρώς πιο μετριοπαθής, στο 9,7%. Τη μεγαλύτερη συμμετοχή σε αυτή τη θετική τάση είχαν οι ταχυκίνητες κατηγορίες (FMCGs), οι οποίες παρουσίασαν βελτιωμένο τζίρο κατά 11,8%, ενώ θετικά επίσης κινήθηκαν τόσο οι κατηγορίες των φρέσκων προϊόντων επί ζυγίω (+10,8%) καθώς και του Bazaar (+3,8%).

Ειδικότερα για τα FMCGs, παρά την ανάπτυξη του τζίρου (+11,8%)  στο σύνολο της αγοράς, οι όγκοι πωλήσεων παρουσίασαν σημαντικά μικρότερο ποσοστό ανάπτυξης, στο +0,7%, υποδηλώνοντας ότι ο αυξημένος τζίρος προέρχεται από πληθωριστικές αναπροσαρμογές των τιμών, για το σύνολο των ταχυκίνητων κατηγοριών. Ειδικότερα, κατηγορίες που συνδέονται με το άνοιγμα των σχολείων (Γάλα, Μπισκότα, Χυμοί, Γραφική Ύλη κ.α.) παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη, με τις περισσότερες να αναπτύσσονται με διψήφιο ρυθμό. Ενδεικτικά αναφέρονται το συσκευασμένο ψωμί στο +29,2%, η Γραφική Ύλη στο +14,7%, τα  Δημητριακά στο +11,6% και οι συσκευασμένοι χυμοί στο +8,2%.

 

_______________________________________________________________________

*Καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, συμπεριλαμβανομένων των Νησιών και του Discount καναλιού

**Σύνολο συνεργαζόμενων αλυσίδων. Σύγκριση όμοιων καταστημάτων μεταξύ δύο περιόδων