Ειδήσεις
Home / Retail / NielsenIQ: Πώς κινήθηκε το λιανεμπόριο τροφίμων την Καθαρά Δευτέρα

NielsenIQ: Πώς κινήθηκε το λιανεμπόριο τροφίμων την Καθαρά Δευτέρα

Αυξημένος κατά 5,1% ήταν ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων* την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή, με όλες τις μεγάλες προϊοντικές κατηγορίες, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, να παρουσιάζουν θετική τάση.

Πιο συγκεκριμένα τα Φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν την πιο συγκρατημένη θετική τάση, στο +1,1%, γεγονός που πιθανότατα να συνδέεται και με την επιστροφή των καταναλωτών στις λαϊκές αγορές, καθώς φέτος δεν ίσχυαν περιοριστικά μέτρα. Αντίστοιχα την πιο θετική τάση της τάξεως του 41,7% παρουσιάζει η μεγάλη κατηγορία των Bazaar προϊόντων (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.), καθώς την περσυνή χρονιά υπήρχαν περιορισμοί στην πώληση ορισμένων κατηγοριών διαρκών αγαθών από το κανάλι των super markets. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι αν κοιτάξουμε τον τζίρο του Bazaar δύο χρόνια πίσω, δεν απέχει σημαντικά από τον φετινό, γεγονός που υποδηλώνει μια εξομάλυνση.

Όσον αφορά στα FMCGs, αυτά παρουσίασαν στο σύνολό τους σχεδόν ίδια τάση με το σύνολο της αγοράς, στο +5,0%, με τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης να σημειώνουν την μεγαλύτερη αύξηση στο +9,1%. Ακολούθησαν τα Τρόφιμα & Ποτά στο +4,6% και οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης με +4,5%.

Την ίδια στιγμή, άξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι πολύ μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία παρουσίασαν την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου), πολλές κατηγορίες τροφίμων, όπως τα Ζυμαρικά (+43,6%), τα Άλευρα, τα Όσπρια (+20,6%), αλλά και το Κονσερβοποιημένο κρέας (+64,8%). Πιθανολογείται ότι η εκτόξευση των πωλήσεων για αυτές τις κατηγορίες συνδέεται περισσότερο με τον φόβο των αγοραστών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς και με την ανησυχία τους για την αύξηση των τιμών σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων.

Ωστόσο, οι μεγάλες ανατιμήσεις είναι ήδη πραγματικότητα για ορισμένες βασικές κατηγορίες καθημερινής χρήσης. Ενδεικτικά, αν αποδημήσουμε το ποσοστό ανάπτυξης των πωλήσεων σε αξία για τα Σπορέλαια (+37,4%) και το Ελαιόλαδο (+33,9%), η ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε συντριπτικό βαθμό σε αύξηση της μέσης τιμής πώλησης, και όχι σε αύξηση του όγκου και της ζήτησης.

 

 

________________________________________________________________________

*Καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών