Ειδήσεις
Home / Retail / Nielsen: Πώς κινήθηκε η κατανάλωση την φετινή Σαρακοστή

Nielsen: Πώς κινήθηκε η κατανάλωση την φετινή Σαρακοστή

Αρκετά διαφορετική ήταν και η φετινή Σαρακοστή για τους Έλληνες καθώς το παρατεταμένο lockdown δεν επέτρεψε τον καθιερωμένο εορτασμό της Καθαράς Δευτέρας αλλά και της 25ης Μαρτίου.

Αυτό όμως που αποτυπώθηκε ως αγοραστική συμπεριφορά από τα Supermarkets (>100τμ) για την περίοδο της Σαρακοστής είναι η ανοδική πορεία των παραδοσιακών σαρακοστιανών προϊόντων, όπως ο μακεδονικός χαλβάς (+259%), τα έτοιμα κονσερβοποιημένα γεύματα, όπως ντολμαδάκια γιαλαντζί, γίγαντες, ρεβύθια κ.α. (+222%), οι αλοιφές, όπως ταραμοσαλάτες, μελιτζανοσαλάτες κ.α. (+58%) ενώ ανοδική πορεία παρατηρήθηκε και στα κονσερβοποιημένα θαλασσινά, καλαμάρι, σουπιά κ.α. (+13%). Ενδιαφέρον παρουσιάζει της ότι μια άλλη νηστίσιμη κατηγορία, τα όσπρια, κινήθηκε οριακά πτωτικά (-5%) εν συγκρίσει με την προ-σαρακοστιανή περίοδο.

Επιπλέον, θετικό πρόσημο σημείωσαν και οι υγιεινές επιλογές, της το ταχίνι (+23%), τα βούτυρα καρπών (+3%) αλλά και οι ξηροί καρποί (+1%) ενισχύοντας περαιτέρω την ανοδική τάση που σημειώνουν το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Στον αντίποδα, συναντά κανείς κατηγορίες προϊόντων ζωικής προέλευσης όπως το γάλα (-6%), το τυρί (-5%) και το γιαούρτι (-5%) που παρουσίασαν ελαφριά υποχώρηση ενώ έντονα ανοδικά συνέχισε να κινείται η κατηγορία των φυτικών ροφημάτων (+51%).

Αναμενόμενη ήταν και η επιβράδυνση των πωλήσεων των χύμα, συσκευασμένων (-20%) αλλά και κονσερβοποιημένων αλλαντικών (-18%) κατά την περίοδο της Σαρακοστής.

Όσο για τα ποτά που συνόδευσαν το Σαρακοστιανό τραπέζι, αυξημένη παρουσιάστηκε η ζήτηση σε μπύρα (73%), ούζο και τσίπουρο (+36%) αλλά και κρασί (8%).

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι σε σχέση με τη Σαρακοστή 2020 αρκετές από τις υπό ανάλυση κατηγορίες, όπως τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί αλλά και τα γαλακτοκομικά παρουσιάζουν αρνητικό πρόσημο εξαιτίας των μαζικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν πέρσι κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown υπό τον φόβο της πανδημίας και του κλεισίματος των Supermarkets.

Σημείωση: Για την αξιολόγηση της πορείας των κατηγοριών τη φετινή Σαρακοστή έχουν ληφθεί υπόψη οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν στα Supermarkets από την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα έως και την Μεγάλη Εβδομάδα (8 εβδομάδες σύνολο). Ως περίοδο σύγκρισης, έχουν υπολογιστεί οι προηγούμενες 8 του ίδιου έτους αλλά και οι εβδομάδες που αποτέλεσαν την περσινή περίοδο της Σαρακοστής.

Αγορά: Σύνολο Ελλάδας χωρίς discounters