Ειδήσεις
Home / Top Slider / Μινέρβα: Γιορτάζει τα 111 χρόνια και συνεχίζει με νέα πλάνα ανάπτυξης

Μινέρβα: Γιορτάζει τα 111 χρόνια και συνεχίζει με νέα πλάνα ανάπτυξης

Στην ανάπτυξη των εξαγωγών, στην είσοδο σε νέες κατηγορίες προϊόντων και στη συνέχιση των επενδύσεων –ενδεχομένως και εξαγορών- θα εστιάσει τα επόμενα χρόνια η Μινέρβα, η οποία αναλαμβάνει κομβικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη του μητρικού ομίλου, PZ Cussons, στα τρόφιμα.

Τα παραπάνω ανέφερε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, με αφορμή την συμπλήρωση 111 χρόνων παρουσίας της Μινέρβα στην αγορά, ο απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Γιάννης Μπούρας, ο οποίος αναλαμβάνει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Ασίας για τον μητρικό όμιλο.

Στο περιθώριο της εκδήλωσης και αναφορικά με τις τρέχουσες εξελίξεις, ο κ. Μπούρας ανέφερε ότι «σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία για τη χώρα, πεποίθησή μας είναι ότι η ζωή προχωρά και οφείλουμε ως εταιρεία με ιστορία 111 χρόνων να συνεχίσουμε την πορεία μας παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. Επιζητούμε τη σταθερότητα. Ωστόσο δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για να αλλάξουμε τα πράγματα. Εμείς θα συνεχίσουμε να λειτουργούμε μέσα σε αυτό το περιβάλλον έτσι όπως πλέον διαμορφώνεται».

Σε ότι αφορά την πιθανότητα αύξησης του ΦΠΑ στα τρόφιμα, ο κ. Μπούρας, ανέφερε: «μέτρα όπως η αύξηση του ΦΠΑ και δη στον πρωτογενή τομέα δεν βοηθάνε. Ο όμιλος, ωστόσο, ξέρει από ρίσκα και ευμετάβλητα περιβάλλοντα, άλλωστε δραστηριοποιείται σε περιοχές όπως η δυτική Αφρική. Οπότε και στην Ελλάδα θα συνεχίσουμε να λειτουργούμε στο περιβάλλον που διαμορφώνεται. Πάντα υπάρχουν στρατηγικές αντιμετώπισης των νέων αλλαγών».

Σχετικά με τη συγκέντρωση που συντελείται στον χώρο του λιανεμπορίου, ο κ. Μπούρας σημείωσε: “η συγκέντρωση στο λιανεμπόριο κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα για τους προμηθευτές. Όσο λιγότερες αλυσίδες υπάρχουν, τόσο χειρότερα για εμάς.” Αναφερόμενος στο α’ πεντάμηνο του 2015, ανέφερε ότι ήταν δύσκολο, με το retail στο -5%, ενώ η εταιρεία προχώρησε σε αλλαγές μίγματος και εξυγίανση κωδικών.

Σε ότι αφορά τη στρατηγική του ομίλου για τα επόμενα χρόνια, ο κ. Μπούρας ανέφερε ότι αυτή θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη των εξαγωγών, με στόχο τον διπλασιασμό τους στην 4ετία, στο λανσάρισμα νέων προϊόντων και στη συνέχιση των επενδύσεων, ενώ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο εξαγορών. Σε ότι αφορά ειδικότερα τις εξαγωγές, αναφέρθηκε ότι σήμερα αποτελούν το 10% του τζίρου της Μινέρβα και «τρέχουν» με ρυθμό αύξησης 15-20% ετησίως.

Όπως επισημάνθηκε, η τελευταία δεκαετία ήταν καθοριστική για την πορεία της Μινέρβα, καθώς σηματοδότησε την μετεξέλιξή της σε εταιρεία τροφίμων, από εταιρεία ελαιόλαδου και αφ’ ετέρου τη νέα στρατηγική ανάπτυξης με βασικό άξονα την αειφορία, με δράσεις που εμπλουτίζονται διαρκώς.

Τα τελευταία χρόνια, με εξαγορές εταιρειών, παραγωγικών μονάδων και brands και συνεχείς επενδύσεις, η Μινέρβα διεύρυνε τις δραστηριότητές της με νέα προϊόντα βουτύρου, τυροκομικά είδη –με ναυαρχίδα τη φέτα- και πρόσφατα το γνωστό ξύδι ΤΟΠ. Οι συνολικές επενδύσεις έχουν ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια και συνεχίζονται σταθερά κατά 1 εκατ. ευρώ ανά έτος.

Ξεκινώντας τη δράση της στην ελληνική αγορά στις αρχές του 1900 στον τομέα του ελαιολάδου, η Μινέρβα έχει εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις τροφίμων, με 4 παραγωγικές μονάδες, κύκλο εργασιών 74 εκατ. ευρώ, 210 εργαζόμενους και παρουσία σε 30 χώρες.