Ειδήσεις
Home / Retail / Metro: Franchise, νέα concepts και επενδύσεις 45 εκατ. το 2020

Metro: Franchise, νέα concepts και επενδύσεις 45 εκατ. το 2020

Επέκταση στο χώρο του franchise, δημιουργία νέων υποδομών σε logistics, νέα καταστήματα και concepts, άνοδο οικονομικών αποτελεσμάτων και διενέργεια επενδύσεων ύψους 45 εκατ. ευρώ για το 2020, ανακοίνωσε ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Metro (My Market), κατά την διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους των ΜΜΕ.

Ειδικότερα, με άνοδο τζίρου 6% αναμένεται να κλείσει το 2019 η Μetro, φθάνοντας το 1,26 δις ευρώ, ενώ σημαντική άνοδος αναμένεται και στην καθαρή κερδοφορία του ομίλου, που το 2018 διαμορφώθηκε στα 9 εκατ. ευρώ. Όπως ανέφερε ο κ. Παντελιάδης αυτοί οι ρυθμοί ανάπτυξης προβλέπεται να καταγραφούν ετησίως και κατά την προσεχή πενταετία. Για το 2020 ο όμιλος αναμένει κύκλο εργασιών της τάξης του 1,35 δις ευρώ καθώς και σημαντική ανάπτυξη της καθαρής κερδοφορίας.

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, αναφέρθηκε ότι θα αφορούν την δημιουργία 6-8 νέων καταστημάτων My Market, αλλά και στην σημαντική επέκταση των κέντρων logistics του ομίλου. Αυτή την στιγμή ο όμιλος διαθέτει 3 κέντρα διανομής (Οινόφυτα, Μάνδρα, Θεσσαλονίκη) ενώ από το πρώτο δίμηνο του 2020 θα ξεκινήσει την λειτουργία του και ένα 4ο στην Μαγούλα για είδη ψυγείου. Επίσης, η Metro σχεδιάζει τον διπλασιασμό του κέντρου στην Μάνδρα και την προσθήκη περίπου 20.000 τ.μ. στο Κέντρο των Οινοφύτων. Συνολικά μέχρι το τέλος του 2021, αναμένεται να έχουν προστεθεί 45.000 τμ στους απoθηκευτικούς χώρους του ομίλου. Ακόμη η εταιρεία επενδύει σημαντικά στα φρέσκα τμήματα των καταστημάτων, όπου στόχος όπως ανέφερε ο κ. Παντελιάδης είναι η ΜyMarket να παρέχει την καλύτερη μαναβική.

 

Είσοδος στο franchice

Επιπλέον ο κ. Παντελιάδης ανέφερε πως ο όμιλος θα ξεκινήσει την δραστηριοποίησή του στο franchise. Όπως σημείωσε, το 2020 θα δημιουργηθεί το πρώτο πιλοτικό κατάστημα, ενώ το 2021 αναμένεται να ξεκινήσει η συγκεκριμένη δραστηριότητα. Το μοντέλο franchise θα αφορά κυρίως καταστήματα σχετικά μικρά σε μέγεθος (200- 300 τμ) σε περιοχές, όπου δεν «σηκώνουν» να δημιουργηθεί ένα κανονικό κατάστημα My Market. Η δραστηριότητα αυτή εκτιμάται ότι μπορεί να συνεισφέρει στην ανάπτυξη του τζίρου κατά 10%-15% σε βάθος χρόνου.

 

Νέο concept

Η εταιρεία ανέπτυξε πρόσφατα ένα νέο concept καταστήματος, το οποίο εφαρμόστηκε πιλοτικά σε κατάστημα 1.000 τμ στην Γαστούνη. Όπως σημείωσε ο κ. Παντελιάδης, το νέο αυτό concept επιτυγχάνει τον πολύ δύσκολο συνδυασμό του «θερμού» περιβάλλοντος με την σύγχρονη φιλοσοφία και θα εφαρμόζεται σε όλα τα καταστήματα ΜyMarket που θα ανοίγουν ή θα ανακαινίζονται στην συνέχεια. Όπως τόνισε, η ΜyMarket διαθέτει ένα εκ των πιο «φρέσκων» και σύγχρονων δικτύων λιανικής στην αγορά μετά και την ολοκλήρωση των ανακαινίσεων των καταστημάτων στην πρώην Βερόπουλος.

 

Νέο e-shop για την χονδρική 

Για την δραστηριότητα της χονδρικής, όπου η Metro αποτελεί τον ηγέτη στην ελληνική αγορά με 50 καταστήματα, ο κ. Παντελιάδης επεσήμανε πως κλείνει το 2019 με άνοδο 6% για την εταιρεία μετά από τρία χρόνια κάμψης, χάρη στην επικέντρωση των Cash & Carry στην αγορά ΗO.RE.CA.

Το πλάνο του ομίλου προβλέπει και την δημιουργία e-shop για τον κλάδο χονδρικής, το οποίο θα λειτουργήσει από το 2021. Όσον αφορά την χονδρική, ανακοινώθηκε ότι στις 28 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του καταστήματος «Best Value για Επαγγελματίες» στην Λεμεσό της Κύπρου, με το οποίο η Metro εισάγει το concept  του Cash & Carry στην κυπριακή αγορά. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, αν όλα πάνε καλά, υπάρχει δυνατότητα λειτουργίας 2-3 ακόμη καταστημάτων στην χώρα.

Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Παντελιάδης και στην χρήση νέων τεχνολογιών στα καταστήματα MyMarket, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως στο αμέσως επόμενο διάστημα θα τοποθετηθούν διαδραστικές οθόνες στο δίκτυο της αλυσίδας. Υπογράμμισε την ominichannel προσέγγιση της εταιρείας και την προσπάθεια προσφοράς συνολικής και ενιαίας εμπειρίας στον καταναλωτή.

Ακόμη αποκάλυψε πως ο όμιλος Μetro συνεργάζεται με την Trizma Neuro στον τομέα της νευροεπιστήμης. Συγκεκριμένα, θα μελετηθούν για την Metro οι εγκεφαλικές αντιδράσεις καταναλωτών σε τρία συγκεκριμένα πεδία: την τοποθέτηση των προϊόντων στο ράφι για 30 κατηγορίες, το φυλλάδιο προσφορών και την τηλεοπτική διαφήμιση της εταιρείας.

 

Αναδιάρθρωση δανεισμού

Τέλος ο κ. Παντελιάδης επεσήμανε ότι ο όμιλος ολοκληρώνει την πλήρη αντικατάσταση των παλαιών του δανείων, με όφελος 1,5 μονάδας περίπου, στο σύνολο. Όπως επεσήμανε, υπάρχει ευχέρεια δανεισμού και για κανένα λόγο δεν θα επέλεγε την είσοδο κάποιου στρατηγικού επενδυτή για την άντληση κεφαλαίων.

Σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, εκτίμησε ότι υπάρχουν και άλλα περιθώρια συγκέντρωσης, καθώς ο μεσαίος χώρος πιέζεται.

Μοιραστείτε τοEmail this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin