Ειδήσεις
Home / Επιχειρησεις / Με το μήνυμα “Ιnvest in Taste” ολοκληρώθηκε η ελληνική συμμετοχή στην Anuga

Με το μήνυμα “Ιnvest in Taste” ολοκληρώθηκε η ελληνική συμμετοχή στην Anuga

Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκε η αυξημένη κατά 30% επίσημη Εθνική Συμμετοχή της χώρας μας στη μεγαλύτερη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων στον κόσμο, Anuga 2017, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Κολωνία της Γερμανίας από τις 7 έως τις 11 Οκτωβρίου 2017. Η Εθνική Συμμετοχή διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.).

Στη φετινή Anuga, στην οποία συμμετείχαν 107 χώρες με περισσότερους από 7.400 εκθέτες, η Ελλάδα κατατάχθηκε στην 6η θέση σε επίπεδο συμμετοχών. Η ιδιαίτερη σημασία της έκθεσης επιβεβαιώθηκε και φέτος, καθώς οι επισκέπτες ξεπέρασαν τους 165.000.

Στο Εθνικό Περίπτερο, έκτασης 2.800 περίπου τετραγωνικών, φιλοξενήθηκαν 160 εξωστρεφείς επιχειρήσεις, οι Περιφέρειες Αττικής, Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, καθώς και τα Επιμελητήρια Αχαΐας, Κοζάνης, Λάρισας και Τρικάλων. Η αύξηση της φετινής ελληνικής συμμετοχής συνδέεται, μεταξύ άλλων, τόσο με τις θετικές εξελίξεις στον τομέα των ελληνικών εξαγωγών, οι οποίες το οκτάμηνο του 2017 σημείωσαν άνοδο ύψους 15,1% (συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών), όσο και με την εντατικοποίηση των προσπαθειών των ελληνικών επιχειρήσεων να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους και να διεισδύσουν σε δυναμικές αγορές του εξωτερικού.

Το μήνυμα της Εθνικής Συμμετοχής ήταν “Invest in Taste”, ένα μήνυμα που δηλώνει ότι επιλέγοντας κάποιος ελληνικά προϊόντα, επενδύει στη γεύση, στην ποιότητα και στο «ευ ζειν». Ταυτόχρονα, αποτελεί μια ανοιχτή πρόσκληση σε ξένους επενδυτές να επενδύσουν στον δυναμικό αγροτο-διατροφικό τομέα της χώρας μας. Στο πλαίσιο της ανάδειξης αυτού του πολλά υποσχόμενου τομέα, που αποτελεί στρατηγικό στόχο του Οργανισμού Enterprise Greece, όπως αναφέρουν o Πρόεδρος, κ. Χρήστος Στάικος και ο Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Ηλίας Αθανασίου, σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν δράσεις τόσο για την προώθηση των ελληνικών εξαγωγών όσο και την προσέλκυση επενδύσεων.

Οι Έλληνες εκθέτες πραγματοποίησαν συνολικά περισσότερες από 10.500 επαγγελματικές  συναντήσεις, κατά τις οποίες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα καλύτερα προϊόντα διατροφής που παράγονται στη χώρα μας και να τα προωθήσουν σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις από όλον τον κόσμο.

Στην κατεύθυνση της προσέλκυσης επενδύσεων πραγματοποιήθηκαν 25 συνολικά κατ’ ιδίαν συναντήσεις με επιχειρήσεις εκθέτες από τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Αυστρία, την Ελβετία, τις ΗΠΑ και από αραβικές χώρες. Στόχος των συναντήσεων ήταν η παρουσίαση επενδυτικών ευκαιριών που προσφέρει η Ελλάδα στους τομείς δραστηριοποίησής τους και συγκεκριμένα στην καλλιέργεια και επεξεργασία ξηρών καρπών, την παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων, την κοπή και επεξεργασία φρέσκου και κατεψυγμένου κρέατος, και τη χυμοποιΐα. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν επαναληπτικές συναντήσεις με επιχειρήσεις που είχαν δείξει αρχικό επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα δύο χρόνια πριν στο πλαίσιο της προηγούμενης ANUGA. Εμφανίζονται ωριμότερες πλέον να προχωρήσουν τα επενδυτικά τους πλάνα, αναγνωρίζοντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων, αλλά και το γεγονός ότι η ελληνική οικονομία βαδίζει σε πορεία ανάκαμψης και σταθερότητας. Σημαντική επενδυτική προοπτική εμφανίζει ο τομέας των αρτοσκευασμάτων και προϊόντων ζύμης, επιβεβαιώνοντας την τάση που διαπιστώθηκε για επενδύσεις στον τομέα, τόσο σε επίπεδο εξαγορών, όσο και σε επίπεδο επενδύσεων greenfield στις αρχές του 2017 στο πλαίσιο αντίστοιχων συναντήσεων, που πραγματοποιήθηκαν στην επίσης σημαντική για τον κλάδο διεθνή έκθεση GULFOOD στο Ντουμπάι.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στα πολύ ισχυρά πλεονεκτήματα της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων, στα οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η ταύτιση με την υγιεινή μεσογειακή διατροφή, η πρόσβαση σε εξαιρετικές πρώτες ύλες, το αναπτυγμένο δίκτυο παραγωγής και διανομής των ελληνικών επιχειρήσεων στην εγχώρια αλλά και σε γειτονικές αγορές, το υψηλό επίπεδο έρευνας και καινοτομίας που επιδεικνύουν οι ελληνικές επιχειρήσεις και το άρτια εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό τους, έρχεται σήμερα να προστεθεί το πλεονέκτημα της διαρκώς αυξανόμενης τουριστικής κίνησης, που διευρύνει την καταναλωτική βάση και εξασφαλίζει σημαντικά περιθώρια κέρδους σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται ή αποφασίζουν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα. Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία, η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα το 2017 έσπασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ αγγίζοντας σχεδόν τις 30 εκατομμύρια αφίξεις.

Τέλος, καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης, λειτούργησε σε μία ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα με την ονομασία GREECE GOURMET, χώρος γευσιγνωσίας, εκδηλώσεων και επιχειρηματικών συναντήσεων, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την προώθηση του αγροτο-διατροφικού τομέα της χώρας μας. Πλήθος επισκεπτών είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν εδέσματα της ελληνικής κουζίνας, ενώ το Σάββατο 7 Οκτωβρίου διοργανώθηκε εκδήλωση με τη συμμετοχή των Ελλήνων Εκθετών. Επίσης, την Κυριακή 8 Οκτωβρίου, ο Enterprise Greece φιλοξένησε στον χώρο GREECE GOURMET Γερμανούς εισαγωγείς και διανομείς, προβάλλοντας εκλεκτής ποιότητας ελληνικά προϊόντα, με στόχο την προώθηση των ελληνικών επιχειρήσεων και της ευρείας γκάμας των προϊόντων του ελληνικού αγροτο-διατροφικού τομέα σε σημαντικούς εκπροσώπους της γερμανικής αγοράς. Παράλληλα, στον χώρο πραγματοποιήθηκαν επιχειρηματικές συναντήσεις με τους Έλληνες εκθέτες, καθώς και συναντήσεις με στόχο την ενημέρωση για τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και για τις επενδυτικές ευκαιρίες του τόσο σημαντικού κλάδου.

Ο Οργανισμός Enterprise Greece EG στηρίζει έμπρακτα και δυναμικά τις ελληνικές επιχειρήσεις να εξάγουν τα προϊόντα τους σε όσο το δυνατόν περισσότερες αγορές του εξωτερικού, αλλά και τις επενδύσεις προς την Ελλάδα, λειτουργώντας ως μια πλατφόρμα ανάπτυξης εμπορικών και επενδυτικών διασυνδέσεων και μεταφοράς τεχνογνωσίας με προσανατολισμό την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στη χώρα και κατ’ επέκταση την ισχυροποίηση της Ελληνικής Οικονομίας.