Ειδήσεις
Home / Retail / Lidl: Αύξηση πωλήσεων, παρά την πτώση της αγοράς των σούπερ μάρκετ

Lidl: Αύξηση πωλήσεων, παρά την πτώση της αγοράς των σούπερ μάρκετ

Θετικά και με μεγαλύτερη αύξηση από το +6,7% που είχαν εμφανίσει οι πωλήσεις της το πρώτο 4μηνο της προηγούμενης χρήσης (Μάρτιος-Ιούνιος), έκλεισαν οι πωλήσεις της Lidl το 2016, σε μια αγορά η οποία κινείται σε αρνητικό έδαφος, σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ο κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης, πρόεδρος διοίκησης της Lidl Hellas, κατά τη διάρκεια παρουσίασης της έκθεσης για το κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα της αλυσίδας στην ελληνική οικονομία, που εκπόνησε η EY.

Η ανοδική τάση συνεχίζεται και τη φετινή χρονιά, όπως είπε ο ίδιος. Σε ότι άφορα τα επόμενα βήματά της αλυσίδας, η οποία τα τελευταία 17 χρόνια έχει επενδύσεις πάνω από 1,2 δισ. ευρώ, είναι η δημιουργία 1-2 καταστημάτων νέας γενιάς, ενώ ο κ. Ανδρεανίδης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η αλυσίδα να ενδιαφερθεί για κάποια από τα 22 προς εκποίηση καταστήματα της Μαρινόπουλος.

Σ’ ότι αφορά τη νέα γενιά καταστημάτων, αφορά την υλοποίηση ενός νέου environmental branding concept καταστήματος, μιας πιο ελκυστικής και μοντέρνας αρχιτεκτονικής, με μεγαλύτερη λειτουργικότητα. Τα πρώτα καταστήματα νέας γενιάς εγκαινιάστηκαν ήδη τον Ιούλιο του 2016 στην Αλικαρνασσό Κρήτης και στα Διαβατά Θεσσαλονίκης, ενώ από τις αρχές του 2017 έχουν εγκαινιαστεί ή θα εγκαινιαστούν άλλα τέσσερα καταστήματα σε Δράμα, Φλώρινα, Μεσσήνη και Λαμία.

Αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική της αλυσίδας, ο κ. Ανδρεανίδης ανέφερε πως “η αλυσίδα επενδύει κάθε χρόνο πάνω από 50 εκατ. ευρώ για επιπλέον προσφορές στις ήδη χαμηλές τιμές στις οποίες διαθέτει τα προϊόντα.” Σήμερα το 85% των προϊόντων που διαθέτει η αλυσίδα μέσω του δικτύου των 219 καταστημάτων της ανά την Ελλάδα ανήκει στην κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ενώ το υπόλοιπο 15% είναι επώνυμα προϊόντα, συνεργάζεται με 1.800 Έλληνες προμηθευτές, με το 56% των συνολικών της αγορών προϊόντων λιανικής πώλησης να προέρχεται από αυτούς.

Αναφορικά με τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, ο κ. Ανδρεανίδης ανέφερε: “μας καλύπτει το ισχύον πλαίσιο (οκτώ Κυριακές τον χρόνο), όμως για τις τουριστικές περιοχές θα πρέπει να υπάρξει αλλαγή πλαισίου, θα πρέπει να ισχύουν άλλα δεδομένα εκεί».

Η αλυσίδα απασχολεί σήμερα 5.500 εργαζόμενους, ενώ σύμφωνα με την έκθεση της EY, η συνεισφορά της στα φορολογικά έσοδα την περίοδο Μάρτιος 2015 – Φεβρουάριος 2016, έφτασε στα 230 εκατ. ευρώ, ήτοι το 0,33% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους. Όπως ανέφερε η κυρία Βασιλική Αδαμίδου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας του ομίλου «συνδυαστικά, όλη η οικονομική αλυσίδα της Lidl Hellas δημιουργεί 16.353 θέσεις εργασίας, άμεσες, έμμεσες και επαγόμενες», οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,5% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η Lidl έδωσε στην αναφερόμενη περίοδο 581 εκατ. ευρώ για αγορές προϊόντων από Έλληνες προμηθευτές, ενώ το σύνολο των αγορών της για – υπηρεσίες και προϊόντα – από Έλληνες προμηθευτές ανήλθε σε 710 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα.