Ειδήσεις
Home / Top Slider / Η Nestle χάνει τη μάχη για την κατοχύρωση του σχήματος της Kit Kat

Η Nestle χάνει τη μάχη για την κατοχύρωση του σχήματος της Kit Kat

Το Ευρωπαϊκό δικαστήριο απέρριψε το αίτημα της Nestle για την καταχώριση του σχήματος της Kit Kat, ως εμπορικό σήμα (trade mark).

Το σχήμα της Kit Kat μπορεί πλέον να χρησιμοποιείται ελεύθερα και από άλλες ευρωπαϊκές βιομηχανίες, τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας.

Ήδη τον προηγούμενο Ιανουάριο, το Ανώτατο Δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου είχε κρίνει ότι η εταιρεία δεν μπορούσε να κατοχυρώσει ως εμπορικό σήμα το σχήμα με τα τέσσερα «μπαστουνάκια» της μπάρας Kit Kat.

Η συγκεκριμένη απόφαση αποτελεί μέρος της μακροχρόνιας διαμάχης για το συγκεκριμένο θέμα, της Nestle  με την Cadbury, που τώρα ανήκει στην Mondelez International.

Η Nestle υποστήριξε ότι το σχήμα της Kit Kat έχει συσχετιστεί με την εταιρεία από τότε που ξεκίνησε το 1935 και παρουσίασε έρευνα που δείχνει ότι το 90% των ανθρώπων που ρωτήθηκαν, το συσχετίζουν με το συγκεκριμένο brand.

Ωστόσο, το Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ που εδρεύει στο Λουξεμβούργο, αποφάσισε εναντίον της Nestle, επισημαίνοντας ότι δεν είναι αρκετό να δείξει η Nestle ότι ένα σημαντικό ποσοστό του οικείου με το brand κοινού σε ολόκληρη την ΕΕ, αντιλαμβάνεται το σήμα ως ένδειξη της εμπορικής προέλευσης των προϊόντων που προσδιορίζει το σήμα. Το δικαστήριο επίσης ανέφερε ότι δεν συνδέουν όλοι οι κάτοικοι της Ε.Ε. το συγκεκριμένο σχήμα με την Kit Kat, καθώς υπάρχουν και άλλες μάρκες με παρόμοια σχήματα σε ολόκληρη την Ε.Ε.

Οι ερευνητές της δικαστικής Αρχής μάλιστα διαπίστωσαν ότι το σχήμα της Kit Kat είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο, έχοντας αποκτήσει «διακριτικό χαρακτήρα» σε 10 χώρες (Δανία, Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Κάτω Χώρες, Αυστρία, Φινλανδία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο), ενώ σε χώρες όπως η Ελλάδα, το Βέλγιο, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία, δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Σημειώνεται ότι η κατοχύρωση εμπορικών σημάτων που έχουν να κάνουν με το σχήμα, δεν είναι εύκολο να εξασφαλιστεί. Τα ευρωπαϊκά δικαστήρια έχουν στο παρελθόν θέσει σαφείς κανόνες που προβλέπουν πως για να εξασφαλίσουν προστασία πνευματικών δικαιωμάτων για ένα σχήμα, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να αποδείξουν πως οι καταναλωτές μπορούν να αναγνωρίσουν το προϊόν αποκλειστικά από αυτό το χαρακτηριστικό και όχι από το συνδυασμό με ένα λογότυπο ή άλλο στοιχείο.