Ειδήσεις
Home / Top Slider / Ελαιόλαδο: Αύξηση εξαγωγών και μεριδίου αγοράς στην Ιαπωνία

Ελαιόλαδο: Αύξηση εξαγωγών και μεριδίου αγοράς στην Ιαπωνία

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν οι εξαγωγές ελληνικού ελαιόλαδου στην Ιαπωνία, καταδεικνύοντας τις προοπτικές ανάπτυξης που υπάρχουν για το προϊόν στη συγκεκριμένη χώρα, παρά το γεγονός ότι το ελληνικό προϊόν κατέχει ακόμα μικρό μερίδιο αγοράς.

Πέρυσι η αύξηση που παρουσίασαν οι ελληνικές εξαγωγές  παρθένου ελαιόλαδου στην Ιαπωνία παρουσίασαν  αύξηση 63,6% ως προς την αξία  έναντι του 2014 διατηρώντας την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών.  Σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής πρεσβείας στο Τόκιο, η συνολική αξία των εισαγωγών ελαιόλαδου στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου συνέχισε να αυξάνεται. Το σύνολο των ιαπωνικών εισαγωγών ελαιόλαδου  ανήλθε σε 216 εκ. ευρώ το 2015 έναντι 175,6 εκ. ευρώ το 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 23%. Η ποσότητα ανήλθε σε 42,19 εκατ. κιλά έναντι 40,8 εκατ. κιλά το 2014.

Ειδικότερα, το ύψος των ελληνικών εξαγωγών παρθένου ελαιόλαδου, κατά το 2015, ανήλθε σε 5,8 εκατ.  ευρώ έναντι 3,54 εκατ. ευρώ  το 2014 ενώ το μερίδιο αγοράς του ελληνικού ελαιόλαδου στην ιαπωνική αγορά αυξήθηκε σε 2,7% το 2015 από 2% το προηγούμενο έτος.

Σε ότι αφορά τις άλλες χώρες εξαγωγής, ο μεγάλος κερδισμένος ήταν το ισπανικό ελαιόλαδο, το οποίο με αύξηση κατά 48,3% ως προς την αξία και 21% ως προς την ποσότητα, κατέλαβε την πρώτη θέση μεταξύ των εξαγωγών χωρών, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το ιταλικό ελαιόλαδο. Το ύψος των ισπανικών εξαγωγών παρθένου ελαιόλαδου ανήλθε σε 101,34 εκ.€ το 2015 έναντι 68,3 εκ.€ το 2014.

Το ιταλικό ελαιόλαδο βρέθηκε στην δεύτερη θέση με εξαγωγές ύψους 99,7 εκ.€ το 2015 έναντι 90,77 εκ.€ το 2014, παρά την αύξηση κατά 9,9%. Το μερίδιο αγοράς του ισπανικού ελαιόλαδου διαμορφώθηκε το 2015 σε 46,9% έναντι 46,2% του ιταλικού, από 38,9% και 51,7% αντιστοίχως το 2014. Οι δύο χώρες ουσιαστικά μονοπωλούν την ιαπωνική αγορά.

Η χώρα μας βρέθηκε στην τρίτη θέση των χωρών προέλευσης ξεπερνώντας για πρώτη φορά την Τουρκία.

Έχοντας ως δεδομένα  την δυναμική της ιαπωνικής αγοράς που συνεχίζει να ευνοεί την καθιέρωση του ελαιόλαδου στην ιαπωνική διατροφή αλλά και την εκστρατεία προώθησης του προϊόντος που εγκαινίασε στην Ιαπωνία το Διεθνές Συμβούλιο Ελιάς (IOC) τον περασμένο Ιούλιο και θα διαρκέσει έως το τέλος 2016, εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί η ανοδική πορεία των ελληνικών εξαγωγών ελαιόλαδου. Σε αυτό σημαντικό ρόλο εκτιμάται ότι παίζουν και τα 18 εστιατόρια ελληνικής κουζίνας που  δραστηριοποιούνται στην Ιαπωνία και φέρνουν σε επαφή του Ιάπωνες με την μεσογειακή διατροφή και την χρήση του ελαιόλαδου στη διατροφή.

Σημειώνεται ότι τον Μάιο 2016 προγραμματίζεται από κοινού με το Enterprise Greece κοινή δράση πρόσκλησης ιαπωνικών εισαγωγικών εταιρειών τροφίμων, περιλαμβανομένου του ελαιόλαδου, για προκαθορισμένες επιχειρηματικές συναντήσεις στην Ελλάδα, η οποία αναμένεται να βοηθήσει περαιτέρω την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών. Επιπλέον, στις 8-11 Μαρτίου πραγματοποιείται στο Τόκυο η Διεθνής Έκθεση Τροφίμων Foodex 2016 στην οποία συμμετέχουν 10 ελληνικές εταιρείες με εθνικό περίπτερο υπό το Enterprise Greece, ενώ υπάρχουν άλλες 3 ανεξάρτητες συμμετοχές. Ο αριθμός των ελληνικών συμμετοχών αποτελεί ρεκόρ για την συγκεκριμένη έκθεση.