Ειδήσεις
Home / Top Slider / ΕΨΑ: 90 χρόνια καινοτομίας στα αναψυκτικά

ΕΨΑ: 90 χρόνια καινοτομίας στα αναψυκτικά

Η περαιτέρω ανάπτυξη μέσω της κυκλοφορίας νέων καινοτόμων προϊόντων και ενίσχυσης των εξαγωγών, αποτελούν βασικούς στόχους της βιομηχανίας αναψυκτικών ΕΨΑ, η οποία συμπλήρωσε φέτος 90 χρόνια παρουσίας στην αγορά. Μετά την Κίνα, στο «στόχαστρο» της εταιρείας βρίσκονται οι αγορές των ΗΠΑ και της Ρωσίας. Όπως αναφέρει στη συνέντευξη που ακολουθεί ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Μιχάλης Τσαούτος, η ΕΨΑ συνεχίζει να επενδύει στην καινοτομία και την εξωστρέφεια, επιδιώκοντας να βγει από την κρίση ακόμα πιο ισχυρή.

-Φέτος η ΕΨΑ, συμπλήρωσε 90 χρόνια δραστηριοποίησης στην αγορά. Ποια είναι τα σχέδιά σας για την προσεχή δεκαετία;
Η ΕΨΑ κλείνει φέτος τα 90 της χρόνια. Είμαστε μια εταιρία που αναπτύσσεται, διατηρώντας σταθερά τη μοναδική ποιότητα των προϊόντων της. Από το 1924 η ΕΨΑ συνεχίζει με μεγάλη επιτυχία την πορεία της στην Ελληνική αγορά, διατηρώντας αναλλοίωτη τη συνταγή της λεμονάδας, που πρόκειται για το πιο επιτυχημένο και διαχρονικό προϊόν μας. Το κλασικό γυάλινο μπουκάλι παραμένει ίδιο από το 1940! Όραμά μας είναι να συνδυάζουμε τη διαχρονική παράδοση με την εξέλιξη και την καινοτομία και έτσι παραμένουμε ανταγωνιστικοί στα σύγχρονα δεδομένα. Από το 1969 που η εταιρία πέρασε στα χέρια της οικογένειάς μας, ακολούθησε μια σταθερά ανοδική πορεία.
Επενδύουμε διαρκώς στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης – ένα δείγμα της δουλειάς του φάνηκε με τα προϊόντα ΕΨΑ λάϊτ με γλυκαντικό από το φυτό στέβια και παλιότερα με τα πρώτα Ελληνικά βιολογικά αναψυκτικά. Στα μελλοντικά σχέδιά μας είναι η περαιτέρω επέκταση και ανάπτυξη της εταιρίας μας όχι μόνο στην Ελληνική αγορά, αλλά και σε πολλές χώρες στο εξωτερικό. Στη συνέχεια της καινοτομίας των bio και της στέβια, ετοιμάζουμε και άλλες ευχάριστες εκπλήξεις για το κοντινό μέλλον.

-Θα προχωρήσετε αυτό το διάστημα σε νέα λανσαρίσματα προϊόντων; Αν ναι, σε ποιες κατηγορίες και με πόσους κωδικούς;
Φέτος παρουσιάσαμε ήδη νέα προϊόντα, όπως το επετειακό σαγκουίνι, το επετειακό κόκκινο τσάι με κράνμπερι, αρώνια και γκότζι μπέρι και την πορτοκαλάδα λάϊτ χωρίς ανθρακικό, ενώ κυκλοφορήσαμε και αριθμημένη επετειακή συσκευασία λεμονάδας λόγω του εορτασμού των 90 ετών μας ως εταιρία.   mixalhs_bio

-Ποιοι είναι οι νέοι εξαγωγικοί σας στόχοι; Σε πόσες χώρες εξάγετε σήμερα και ποιες οι προσδοκίες σας από την αγορά της Κίνας;
Αυτή τη στιγμή εξάγουμε σε 15 χώρες και στόχος μας είναι να τις αυξήσουμε γι’ αυτό κι εντείναμε την παρουσία μας σε μεγάλες εκθέσεις τροφίμων και ποτών στο εξωτερικό, όπως η Anuga στη Γερμανία και η SIAL στη Γαλλία. Σκέψη μας είναι να επεκταθούμε στις ΗΠΑ, ενώ εδώ και δύο χρόνια τοποθετηθήκαμε και στην Κίνα. Παράλληλα αυτή την περίοδο επιδιώκουμε στη Ρωσία την κατοχύρωση των σημάτων μας.

-Τι ποσοστό αποτελούν οι εξαγωγές στο τζίρο σας και ποιος ο στόχος σας για τα επόμενα χρόνια;
Οι εξαγωγές αποτελούν το 5% του τζίρου της ΕΨΑ. Σε τρία χρόνια στόχος μας είναι οι εξαγωγές να δίνουν το 10% των συνολικών μας ετήσιων πωλήσεων.

-Είστε μία εταιρεία που επενδύει την καινοτομία. Η οικονομική κρίση «φρέναρε» τις επενδύσεις σας στον τομέα αυτό;
Καθόλου αν σκεφτείτε ότι φέτος παρουσιάσαμε ήδη, όπως προανέφερα, νέα προϊόντα. Πιστεύουμε ότι έχουμε ακόμη μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και σχεδιάζουμε το μέλλον με αισιοδοξία. Όλες οι οικονομικές κρίσεις κάποτε τελειώνουν. Σαν ΕΨΑ θα παλέψουμε να βγούμε από αυτή ακόμη πιο δυνατοί.

-Γενικότερα, πόσο επηρέασε η οικονομική κρίση την αγορά αναψυκτικών; Παρατηρούνται σημάδια ανάκαμψης;
Παρά τις συνεχείς πτώσεις των μεριδίων και του όγκου της αγοράς λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας, η εισαγωγή των νέων κωδικών έφερε σημαντική άνοδο των πωλήσεων στην ΕΨΑ. Στην υπόλοιπη αγορά είναι χαρακτηριστική η αύξηση στα private label και στα σημεία λιανικής hard discount. Αυτό είναι φαινόμενο το οποίο θα κρατήσει μερικά χρόνια ακόμα δίνοντας σαφές προβάδισμα στα προϊόντα χαμηλής τιμής και στις μάρκες ιδιωτικής ετικέτας των λιανοπωλητών.

-Πώς διαμορφώνονται τα οικονομικά σας μεγέθη, πώς θα κλείσει το 2014 και τι προβλέπετε για το 2015;
Για το 2014 ο στόχος μας είναι να επιτύχουμε αύξηση όγκου πωλήσεων της τάξης του 15%, διατηρώντας την κερδοφορία του 2013 (αφού πέρυσι κατορθώσαμε να αυξήσουμε τον όγκο των πωλήσεων κατά 10%) με προσήλωση στο άνοιγμα νέων αγορών.

Συνέντευξη στην Κυρέλα Πέτρου