Ειδήσεις
Home / Retail / Ανοιχτή επιστολή ΙΕΛΚΑ προς το καταναλωτικό κοινό

Ανοιχτή επιστολή ΙΕΛΚΑ προς το καταναλωτικό κοινό

Το ΙΕΛΚΑ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

“Αναγνωρίζουμε ως Ινστιτούτο ότι μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού είναι ανήσυχο σε σχέση με την εξάπλωση του ιού COVID-19. Τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορεί αριθμός δημοσιευμάτων τα οποία ενδέχεται να δημιουργήσουν ανησυχία ή ακόμα και πανικό στο καταναλωτικό κοινό σε σχέση με την ασφάλεια των αγορών στα σουπερμάρκετ.
Τα δημοσιεύματα που υποστηρίζουν ότι τα καταστήματα σουπερμάρκετ αποτελούν εστίες υπερμέταδοσης του κορωνοϊού COVID-19 είναι ανυπόστατα. Το Σάββατο 21 Νοεμβρίου, ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, δήλωσε ότι «καμιά ένδειξη ή απόδειξη δεν υπάρχει, δεν προκύπτει, από τους χιλιάδες ανθρώπους που έχουμε ιχνηλατήσει για συρροές, ή για επιδημιολογικά clusters στα σούπερ μάρκετ ή στα σχολεία.» Στην ίδια θέση κατέληξε λίγο νωρίτερα και ο καθηγητής επιδημιολογίας Γκίκας Μαγιορκίνης, μέλος της επιτροπής λοιμωξιολογων, αναφέροντας ότι «θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί πώς μεταφράζουμε τις μελέτες, και πως μεταφράζουμε τα στοιχεία για να μη δημιουργούμε αυτές τις πλασματικές εικόνες.»
Θα θέλαμε να γνωρίζουν όλοι, ότι οι αλυσίδες σουπερμάρκετ κάνουν τα πάντα προκειμένου τα ελληνικά νοικοκυριά να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή καταστήματα, σε ασφαλή προϊόντα, πάντα με επάρκεια προϊόντων. Τους τελευταίους μήνες οι αλυσίδες σουπερμάρκετ έχουν επωμιστεί κόστος για τη διαχείριση της πανδημίας COVID-19 και τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας, το οποίο ξεπερνάει τα 100 εκατ. ευρώ. Ενδεικτικά, μέχρι τον Οκτώβριο 2020, έχουν προσληφθεί πάνω από 7.000 εργαζόμενοι, έχουν χρησιμοποιηθεί πάνω από 2,83 εκατ. μάσκες, 8,62 εκατ. γάντια και 302 χιλ. συσκευασίες αντισηπτικών. Η υπεύθυνη στάση καταγράφεται στην ομαλή λειτουργία της αγοράς και αναγνωρίζεται και από το κοινό, όπως καταγράφεται στα ευρήματα της πρόσφατης πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ (Νοέμβριος 2020), όπου:

μόλις 8% φοβάται να επισκεφτεί τα καταστήματα Σουπερμάρκετ
• μόλις 14% δεν εμπιστεύεται ότι τα Σουπερμάρκετ λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για στην δημόσια υγεία
• μόνο 5% δεν εμπιστεύεται ότι τα Σουπερμάρκετ έχουν επαρκή αποθέματα προϊόντων

Παράλληλα, τους τελευταίους μήνες όλες οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στις εξ αποστάσεως αγορές και στα ηλεκτρονικά καταστήματα με κόστος, το οποίο εκτιμάται στα 8 εκατ. ευρώ, παρότι μόλις το 5% των καταναλωτών χαρακτηρίζει το ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ ως το κύριο κανάλι αγορών τροφίμων και οι διαδικτυακές πωλήσεις αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 1% της συνολικής κατανάλωσης.
Εν όψει της αγοράς των εορτών είναι σημαντικό όλοι να γνωρίζουν ότι οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία και την επάρκεια στη διάθεση των προϊόντων. Χρειάζεται όμως και η βοήθεια σας.

• Θα θέλαμε να παροτρύνουμε όλους να τηρούν τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, όπως αποστάσεις και χρήση μάσκας.
• Θα θέλαμε να παροτρύνουμε όλους να διασταυρώνουν τις πληροφορίες τους και να μην διαδίδουν στοιχεία παραπληροφόρησης, τα οποία μπορούν να βλάψουν την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.
Μόνο μαζί θα φροντίσουμε όσους είναι σε μεγαλύτερο κίνδυνο και είναι σημαντικό να προστατευτούν, αλλά και την κανονικότητα στην προμήθεια βασικών καταναλωτικών αγαθών”.

Κωνσταντίνος Μαχαίρας, Πρόεδρος ΙΕΛΚΑ

Λευτέρης Κιοσές, Γενικός Διευθυντής ΙΕΛΚΑ