Ειδήσεις
Home / Top Slider / 3αλφα-Καραγεωργίου: Εστιάζει σε ανάπτυξη εξαγωγών και νέα προϊόντα

3αλφα-Καραγεωργίου: Εστιάζει σε ανάπτυξη εξαγωγών και νέα προϊόντα

Στο εξωτερικό έχει στρέψει το βλέμμα η διοίκηση της 3αλφα – Αφοι Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ, για την αύξηση του τζίρου της, δεδομένου ότι η ηγετική θέση που κατέχει στην εγχώρια αγορά με μερίδο της τάξης του 35%, δεν αφήνει πολλά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης. Παράλληλα δρομολογεί την δραστηριοποίησή της σε μία νέα προϊοντική κατηγορία, με συναφές αντικείμενο.

Η νέα γενιά στην διοίκηση της ελληνικής βιομηχανίας παραγωγής οσπρίων και ρυζιού, υπό τους κ.κ. Άγη και Κωνσταντίνο Καραγεωργίου, επιδιώκει την εκτός συνόρων ανάπτυξη, με έμφαση στο χύδην προϊόν -πέραν του τυποποιημένου που ήδη εξάγει-, καθώς εκδηλώνεται σημαντική ζήτηση από γειτονικές χώρες σε επίπεδο commodities.

Όπως ανέφερε σήμερα σε εκπροσώπους του Τύπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της 3αλφα, κ. Άγης Καραγεωργίου, εφέτος οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 33%, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8%-9% του τζίρου, με στόχο σύντομα να καλύπτουν διψήφιο ποσοστό. Η εταιρεία εξάγει σήμερα τα προϊόντα της σε περισσότερες από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο και συνεργάζεται με περισσότερους από 330 παραγωγούς.

Ο κ. Κωνσταντίνος Καραγεωργίου ανέφερε στο σημείο αυτό, ότι «οι Έλληνες παράγουμε εξαιρετικά προϊόντα, αλλά δεν το ξέρει κανείς, γιατί δεν έχουμε.. παίξει ποτέ ως Εθνική Ελλάδος. Χρειαζόμαστε ένα ενιαίο προφίλ -brand το οποίο θα λειτουργήσει για αρκετά χρόνια».

Σε ότι αφορά την εγχώρια αγορά, πέρυσι η εταιρεία αγόρασε, επεξεργάστηκε και συσκεύασε 140 τόνους την ημέρα για προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και 75 τόνους την ημέρα για προϊόντα επαγγελματικής χρήσης. Η 3αλφα αποτελεί κορυφαίο παραγωγό και για το χώρο των private label, τα οποία σήμερα καταλαμβάνουν περί το 30% των συνολικών πωλήσεων που πραγματοποιεί, ενώ το 12%-13% των πωλήσεων αφορά προϊόν σε χύδην μορφή.

Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας, η αγορά οσπρίων στο retail αποτιμάται στα 25 εκατ. ευρώ και του ρυζιού στα 40 εκατ. ευρώ, χωρίς στα νούμερα αυτά να υπολογίζεται η Lidl. Σημειώνεται ότι στην ελληνική αγορά η σχέση εγχωρίως παραγομένων προϊόντων με εισαγόμενα είναι 30/70, με στόχο την αναστροφή του ποσοστού αυτού, όπως αναφέρθηκε.

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη της 3αλφα – Αφοι Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ, το 2017 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στο επίπεδο των €25.825 χιλ. έναντι €26.193 χιλ. της προηγούμενης χρήσης.

Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των €6.476 χιλ. από €6.148 χιλ. σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 5,3%. Επιπλέον, το μικτό περιθώριο κέρδους κατέγραψε άνοδο κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες και ανήλθε σε 24,7% από 23,5% την χρήση 2016.

Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε €1.507 χιλ., ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στο ύψος των €827 χιλ. Όπως αναφέρθηκε η κερδοφορία της εταιρείας έχει επηρεαστεί από το «κούρεμα» των οφειλών της Μαρινόπουλος, όπου είχε «άνοιγμα» της τάξης του 1 εκατ. ευρώ. Σχετικά αναφέρθηκε ότι η πίστωση στο λιανεμπόριο φθάνει σήμερα τις 120 μέρες, ενώ για το 2018 αναμένονται ανάλογα αποτελέσματα με αυτά του 2017.

Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε ότι η εταιρεία το 2017 πέτυχε να θωρακίσει περαιτέρω την κεφαλαιακή της βάση, με τα ίδια κεφάλαια να αυξάνονται και να ανέρχονται στο επίπεδο των €12.817 χιλ. έναντι €12.402 χιλ. κατά την προηγούμενη χρήση. Παράλληλα, ο συνολικός της δανεισμός κατέγραψε ξανά μείωση ενώ πρέπει να τονισθεί και η σημαντική ενίσχυση της ρευστότητας, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τον υπερδιπλασιασμό των ταμειακών διαθεσίμων για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Σε συνάρτηση με τον στρατηγικό της σχεδιασμό και σε συνέχεια των επενδύσεων που εκτελέστηκαν τα προηγούμενα χρόνια, η 3αλφα υλοποιεί σήμερα επενδυτικό πρόγραμμα, προϋπολογισμού δαπάνης €2 εκατ., που αφορά στον εκσυγχρονισμό της και την ενίσχυση της παραγωγικής της δυναμικότητας, το οποίο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2018.

Ο κ. Άγης Καραγεωργίου, δήλωσε σχετικά ότι «Με το βλέμμα μας στραμμένο στο στρατηγικό πλάνο της επόμενης τριετίας και έχοντας ως βάση μας την σταθεροποίηση του κύκλου των εργασιών μας και την σταθερά αυξητική τάση των εξαγωγών μας όπως σημειώθηκε το 2017, συνεχίζουμε ακάθεκτοι να κάνουμε αυτό το οποίο ξέρουμε να κάνουμε καλύτερα: Να είμαστε συνεπείς απέναντι στον καταναλωτή μας προσφέροντάς του προϊόντα υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας. Η θέση των προϊόντων 3αλφα στο ελληνικό τραπέζι είναι αποτέλεσμα της σχέσης εμπιστοσύνης που έχει χτιστεί εδώ και 50 χρόνια με τον Έλληνα καταναλωτή. Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που αποτυπώνεται αυτή η εμπιστοσύνη και στα αποτελέσματα του 2018, καθώς, βάσει των στοιχείων του πρώτου εξαμήνου που έχουμε στην διάθεσή μας ο τζίρος μας θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρονιά. Αυτό αποτελεί για εμάς μία ηθική επιβράβευση και δέσμευση παράλληλα για να εργαστούμε ακόμα πιο σκληρά ώστε να παραμείνουμε αντάξιοι της εμπιστοσύνης των συνεργατών και των καταναλωτών μας».

Μοιραστείτε τοEmail this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+