Ειδήσεις
Home / Retail / Σούπερ μάρκετ: θετικό το bottom line

Σούπερ μάρκετ: θετικό το bottom line

H μείωση του κύκλου εργασιών το 2013 (-1,96%) χαρακτηρίζει για δεύτερη χρονιά τη συνολική εικόνα του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Την ίδια περίοδο, τα καθαρά κέρδη προ φόρων των αλυσίδων σημείωσαν αύξηση σε ποσοστό 4,8%.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην έκδοση Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2014, σε γενικές γραμμές, οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου παρουσιάζουν αρκετά υψηλή κερδοφορία. Από τις 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις σε πωλήσεις, μόλις 2 παρουσιάζουν ζημιές και όταν εξεταστούν και τα στοιχεία των ενοποιημένων ισολογισμών, μόλις μία εταιρεία εμφανίζεται ζημιογόνα.
Οι δείκτες κερδοφορίας των επιχειρήσεων εμφανίζουν θετική εικόνα και σε πολλές περιπτώσεις βελτιωμένη σε σχέση με το 2012. Η ρευστότητα παραμένει σταθερή σε σχετικά επαρκή επίπεδα, με ελάχιστη μείωση, ενώ τα μεγέθη του ενεργητικού εμφανίζουν αύξηση (με ένα ερωτηματικό στη χρηματοοικονομική διαχείριση των αποθεμάτων).
Συνολικά στο δείγμα των 61 επιχειρήσεων, μόλις 10 παρουσιάζουν αρνητική καθαρή θέση και μόλις οι 8 εμφάνισαν ζημιές στα λειτουργικά τους αποτελέσματα. Στα ίδια σχεδόν επίπεδα με το 2012 παραμένει το σύνολο του δικτύου των αλυσίδων σούπερ μάρκετ πανελλαδικά. Σημειώθηκε αύξηση μόνο κατά 0,25% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Παράλληλα, το 2013 οι αλυσίδες λειτούργησαν 74 νέα καταστήματα. Σε ό,τι αφορά τις εξαγορές, πρωταγωνιστές ήταν οι αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, Ι. & Σ. Σκλαβενίτης, Market In, Μαρινόπουλος και Bazaar.